سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آئودی P18 E-Tron به صورت تولید محدود روانه بازار می شود


رسانه کلیک
 – آئودی P18 E-Tron یک خودروی سوپراسپرت تمام برقی است. به تازگی آئودی خبر از تولید محدود این محصول داده است.

 

آئودی P18 E-Tron یک خودروی مفهومی بوده که اواخر سال گذشته میلادی در معرض دید عموم قرار گرفت. بر اساس اعلام مدیر عامل آئودی، این سوپراسپرت تمام الکتریکی به صورت تولید محدود در اختیار خریداران قرار می گیرد.

این خودرو سال آینده و یا در سال 2021 به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است؛ تنها 50 نمونه از این خودروی سوپراسپرت به تولید می رسد.

آئودی P18 E-Tron در نمونه مفهومی خود به 3 موتور برقی مجهز شده که انتظار می رود نمونه تجاری آن نیز دارای این سه موتور باشد. این سه موتور در مجموع قدرتی برابر با 671 اسب بخار و گشتاوری برابر با 830 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می دهد. این خودرو از حالت بوست بهره می برد که قدرت تولیدی موتورهای آن را برای چند ثانیه به 764 اسب بخار افزایش می دهد.

گفته می شود سرعت نمونه مفهومی این خودرو در مدت زمان 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. انتظار می رود نمونه تجاری این سوپراسپرت دارای عملکردی مشابه با نمونه مفهومی خود باشد.

آئودی اعلام کرده در این خودرو از باتری پیشرفته 98 کیلووات ساعتی استفاده می کند. بر اساس آزمون های کنونی، این باتری می تواند تا 500 کیلومتر راننده آئودی P18 E-Tron را همراهی کند که برای یک خودروی سوپراسپرت مناسب به نظر می رسد.

این خودروی جذاب از سیستم شارژ 800 ولتی بهره می برد و از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند. باتری های این خودرو در مدت زمان 15 دقیقه شارژ می شود که بی نظیر است.

محصول جدید آئودی مانند خودروی افسانه ای مک لارن F1، از فرمان در وسط بهره می برد، البته راننده می تواند فرمان را به سمت چپ و یا راست حرکت دهد. امکان عدم وجود این ویژگی در نمونه نهایی وجود دارد. در رابطه با قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است.

منبع